onsdag 6. januar 2016

Salgsvarer og bestillingsvarer

Siden det i noen sammenhenger er forespørsel om jeg har en webside legger jeg her ut et utvalg av ting jeg har lagd som det går an å bestille eller som jeg selger på vikingmarkeder. Vi reiser enten i saxertelt eller deler storteltet til håndverksmesteren i Møre Frie Vikinger, Edvard Røkkum.



Sverd
Alle sverdene er håndlagd og er kopier av funn fra vikingtiden. Med følger informasjon om funnet, hvilken periode av vikingtiden det er fra. Her er ett lite utvalg, men jeg spikker alle pettersens typer og særtyper i tillegg til modeller fra middelalder og eldre jernalder.
Det er mange dårlige tresverdt på markedet. Masseprodusert, spraymalt og med rare under og overhjalter er de å finne på selv de ellers mest seriøse markeder. Alternativene begynner å komme, men fremdeles er det jeg som har de fineste. For dokumentasjon av de forskjellige pettersens vikingtyper, se et tidligere innlegg på bloggen.

Sen vikingtid
800-950 Type H
Særtype fra tidlig vikingtid.
Særtype fra tidlig vikingtid. 

Vil du se flere sverd finnes de andre steder på Bloggen nærmere bestemt hvis du følger følgende linker:

Kister og andre salgsting
Det er tydeligvis et stort marked for sittemøbler og oppbevaring hos den moderne viking.Sist jeg var på Borre (2014) ble jeg utsolgt for benker og kister torsdag før markedet startet siden det er mange begynnende vikinger som kanskje har telt, men ikke har noe å sitte på inne i det.




For flere kister og trevarer:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar