fredag 19. februar 2010

Favoritt sverdprodusent


Skal du ha riktige sverd er det både dyrt og vanskelig. Det er stor forskjell på et stykke stål man kan henge på veggen, et sverd man kan fekte med og et sverd som er slik et sverd var. Deltin lager det siste, i tillegg er de av en slik stålkvalitet at de tåler kontakt med andre sverd og blir brukt til dette mange steder. Sverdet til venstre har jeg som min personlige eiendel, men brukes i skoleformidling. Linken under leder til Deltin og sverdet mitt.
http://www.deltin.net/5143.htm

2 kommentarer:

  1. Fint sverd. Men det finnes gode sverdprodusenter nærmere, f.eks. i Danmark. Her er link til firmaet som lagde sverdene til Arn-filmene:

    http://www.albion-europe.com/

    SvarSlett
  2. Fine sverd, men dyrt. Ser de fleste blir levert skarpe, for min del ser jeg ikke vitsen i det, bortsett fra den gode følelsen det alltid er å holde i et ekte sverd, samenlignet med en typisk souvenir. Jeg tar til tider med meg sverd rundt på skoelr i forbindelse med skoleopplegg om vikingtiden og da er det garantert noen vil skjære seg hvis det er mulig. Veldig godt utvalgt i vikingsverd i forhold til de fleste leverandører dog, og det liker vi :) Men må ha mye penger til overs for å velge fra denne leverandøren, selv om en får det en betaler for ser det ut som.

    SvarSlett